سرنوشت ما با ستارگان گره خورده است

انسان در طول تاریخ همیشه دوست داشته است تا در مورد ستارگان چیز های زیادی بداند. چون فکر میکرده که آسمان رازهای زیادی دارد. حقیقت هم این است که آسمان رازهای زیادی دارد. اگر ما این راز ها را میدانستیم چه می شد؟ اگر می دانستیم که در درون ستارگان چه میگذارد. چقدر خوب بود. شاید تعجب کنید که به شما بگویند اتم های بدن ما هم روزگاری، در درون ستارگان ساخته شده است. در جایی که میلیون ها درجه حرارت دارد. پس چگونه ما از کره زمین سر در آوردیم؟

زندگی شهر نشینی و دوری ما از طبیعت، انسانها را از نگاه کردن به آسمان غافل کرده است. برای همین برخی هرگز موفق نمی شوند به عظمت ستارگان نگاه کنند و خود را دنیای کوچک زمین حبس کرده اند.

بدون شناخت ستارگان و تحولات مربوط به آن امکان شناخت طبیعی جهان نیست. چون ستارگان یکی از بازیگران اصلی تحولات جهان هستی هستند. در واقع آنها به ما زندگی داده اند و پایان حیات بشر در کره زمین و دیگر سیارات هم به سرنوشت آنها بستگی دارد. همچنانکه حیات کره زمین به خورشید که یک ستاره است بستگی دارد و سرنوشت ما با آن گره خورده است. هر اتفاقی برای خورشید بیفتد هشت دقیقه بعد ما متاثر خواهیم شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
انجمن علمی دوشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:18 ق.ظ http://sfblog.ir

انجمن علمی-دانشجویی برنامه ریزی اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می کند:
نخستین جشنواره علمی دانشجویی وبلاگ نویسی با موضوع اندیشه به مسائل اجتماعی ایران
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت جشنواره مراجعه کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد