راه شروع دوباره در زندگی

هرگز به دنبال یك طناب قطور و محكم برای نجات نباشید، بلكه به دنبال چیزهای كوچكی باشید كه در زندگی‌تان موجود هستند و پیرامون‌تان را گرفته‌اند.

 

ایده‌ای كه شما را از مشكل دور نگه دارد و حس بهتری به شما بدهد.

 

كاری را كه قبلا شروع كرده‌اید اما فكر كرده‌اید ارزش وقت و انرژی گذاشتن ندارد و آن را رها كرده‌اید.

 

آرزویی كه داشته‌اید ولی هرگز آن را دنبال نكرده‌اید.

 

آنچه هم‌اكنون مشغول انجام آن هستید.

 

چیزی كه دوست دارید، ولی انگیزه كافی برای جذب در شما ایجاد نكرده است.

 انچه نباید به کودک گفت

۱- گذاشتن اسم روی بچه ها " لال " یا " بچه بد "

اگر کودکان را نامهایی مانند احمق و تنبل و... بنامید باور می کنند که دارای این صفات و خصوصیات است. به علت آسیبی که به کاربردن این نامهای منفی به شخصیت بچه ها وارد می کند اعتماد به نفس او از بین می برد. اگر کودکی به صفت « زشت » نامیده شود ممکن است از حضور در جمع و بازی با دیگران خودداری کند اگر بگویید:‌ « کمرو» از ارتباط با همسالان و بزرگترها پرهیز می کند. چه باید گفت: با جمله ای مثبت توجه بچه را به رفتاری معطوف کنید که باید تغییر دهد. « این اتاق نامرتب و به هم ریخته است » یا « کاغذ و مدادهایت روی زمین پخش شده و باید جمع شود.»

 

۲- طـــرد کـــردن بچه ها " ای کاش به دنیا نمی آمدی " یا " هیچکس ترا دوست ندارد "

طرد کردن بچه ها نشان دادن نفرت یا تمایل به جدایی از آنهاست. برای یک کودک دوست داشته نشدن از طرف فردی که او را به دنیا آورده به معنی دوست نداشتن از طرف همه افراد است. آنچه که یک کودک باید بداند این است که پدر و مادر بدون هیچ قید و شرطی دوستش دارند. چه باید گفت: هر روز با او گفتگو کنید و بگویید « دوستش دارید » و در آغوشش بگیرید.

ادامه نوشته

اطلاعات والدین ؛ چند اشتباه بزرگ و رایج پدر و مادرها در فرزند پروری

هفت اشتباه بزرگ و رایج والدین در فرزند پروری  ،آخر تابستان که می شودوالدین کودکان سه و چهارساله با چشمانی نگران و چهره ای مضطرب، به مهد کودک ها هجوم می آورند. آنها نگران ورود کودکان دلبندشان به اولین مرحله آموزشی و اجتماعی زندگی شان هستند؛ برای همین وقتی فرزندشان را به مربی مهد کودک تحویل می دهند، عبارات جالبی را گوشزد می کنند؛ مواردی مانند: «این بچه با بقیه خیلی فرق دارد؛ خیلی خاص است!»، «پسرم از بچه های دیگر باهوش تر و بااستعدادتر است!»، «همه می گویند دختر ما خانم دکتر به دنیا آمده است!»

به طور کلی همه پدر و مادرها فکر می کنند فرزندشان در آینده دکتر و مهندس و پروفسور خواهد شد! همه آنها فرزندشان را به گونه ای می بینند که دیگران قادر نیستند ببینند.

کج فهمی، بخشی از پدر و مادر بودن است!

ادامه نوشته

مقام و منزلت معلم از دیدگاه یونسکو

آیا معلمان در کشورهای توسعه یافته به جای حقوق ثابت چک سفید امضاشده دریافت می کنند و هر مبلغی که دلشان بخواهد به عنوان حقوق می نویسند؟ آیا طبق توصیه های یونسکو ساعت کار موظف معلمان 16 ساعت در هفته است؟ آیا یونسکو سازمانی در خدمت اهداف کشورهای سلطه گر است و هدف آن تهاجم فرهنگی به کشورهای مستقل است؟ واقعیت ماجرا چیست؟ به نظر می رسد در نگاه معلمان و مسوولان به این نهاد بین المللی نوعی افراط و تفریط وجود دارد. مطالعه کتاب 88 صفحه یی «مقام و منزلت معلم از دیدگاه یونسکو» که دربردارنده توصیه های این سازمان در مورد مسائل آموزشی و پرورشی از جمله دستمزد و تامین اجتماعی، حقوق و مسوولیت های معلمان، استخدام و بسیاری از جنبه های دیگر کار و زندگی معلمان است، می تواند در تعدیل دیدگاه های معلمان و مسوولان وزارتخانه موثر باشد. تلاش آقای محمدتقی سبزواری معلم دبیرستان های کاشان به رغم برخی نارسایی ها در ترجمه این سند ارزشمند، قابل تقدیر و ستایش است. 

نکات تربیتی  ، ارتباط با کودکان

جملاتی که والدین در هنگام صحبت کردن با کودک استفاده می کنند بر روحیه و روان کودک بسیار مهم و تاثیرگذارند پس سعی کنید از گفتن برخی جملات مخرب و ناراحت کننده به آنان پیشگیری کنید!    

تربیت کودک کار ساده ای نیست. شما باید در رفتار با کودکتان محتاط باشید. ما در اینجا 10 جمله‌ای را که نباید به بچه‌هایتان بگویید، برایتان آورده‌ایم.

1. «بگذار من خودم این کار را انجام می‌دهم»

 طبیعی است که می‌خواهید کنترل کارهای کودکتان را به عهده بگیرید. به عنوان مثال رختخواب او را جمع کنید یا اتاقش را مرتب کنید اما با این کار او هیچ گاه نمی تواند(یا نمی‌خواهد) کارهایش را خودش انجام دهد.

تبریک نوروز  94

جاذبه های گردشگری کرمانشاه ( شهر‌ باستانی‌ ایران‌ )

 


كرمانشاه‌ یكی‌ از شهرهای‌ باستانی‌ ایران‌ می باشد و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که به طور مختصر به تعدادی از آنها اشاره میکنیم :

«  طاق‌ بستان‌ » 

طاق‌ بستان‌ یا «طاق‌ وستان‌» در سمت‌ راست‌ ورودی‌ شهر كرمانشاه‌، در شمال‌شرقی‌ این‌ شهر، مجموعه‌ای‌ از سنگ‌ نگاره‌ها و سنگ‌ نبشته‌های‌ دوره‌ ساسانی‌ است‌ كه‌ با فضای‌ مركبی‌ از كوه‌، چشمه‌ و آب‌ به‌ گردشگاهی‌ مصفا و چشم‌ اندازی‌ دل‌انگیز بدل‌ شده‌ است‌. پس‌ از ورود به‌ مدخل‌ طاق‌ بستان‌، نخستین سنگ‌‌نگاره‌ به‌ اردشیر دوم‌ مربوط‌ است‌اردشیر بین‌ اهورامزدا و میترا قرار گرفته‌، روی‌ خود را به‌ سوی‌ اهورامزدا برگردانده‌ و با دست‌ چپ‌ حلقه‌ مودت‌ را از وی‌ دریافت‌ می‌كندزیر پای‌ شاه‌ و اهورامزدا دشمن‌ یا «اهریمن‌» بر زمین‌ افكنده‌ شده‌ است‌. بعد از این‌ نقش‌، طاق‌ كوچكی‌ قرار دارد كه‌ پیكره‌ شاپور دوم‌ و پسرش‌ شاپور سوم‌ بر آن‌ دیده‌ می‌شود. بالای‌ هر كدام‌ از این‌ سنگ‌ نگاره‌ها در سطوری‌ به ‌خط‌ پهلوی‌ ساسانی‌ صاحب‌ نقش‌ معرفی‌ شده‌ است.‌ در سومین‌ بخش‌ از این‌ مجموعه‌، مدخل‌ طاق‌ از بالا تاپایین‌ سنگ‌ نگاره‌ زیبایی‌ از نقش‌ فرشتگان‌ بالدار، درخت‌ زندگی‌، مجالس‌ شكار گراز در بیشه‌زار و شكار مرغان‌ و... به‌جامانده‌ است‌ كه‌ همراه‌ با نوازندگان‌، یك‌ مجلس‌ شادمانی‌ را حكایت‌ می‌كند. در پایین‌ این‌ نقش‌، سواری‌ براسب‌، زره‌ پوش‌ و مسلح‌ است‌ كه‌ برخی‌ آن‌ را «نقش‌ پیروز ساسانی‌» و برخی‌ دیگر نقش‌ خسرو پرویز می‌دانند.

نامه ی سرگشاده ی جمعی از معلمین به رئیس جمهور

تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ | کد خبر:3200

بسمه تعالی
نامه ی سرگشاده ی جمعی از معلمین به رئیس جمهور
رئیس جمهور محترم!
با تشکر از حضرت عالی جهت اجرای طرح نظام سلامت و تبریک به جامعه ی زحمتکش پرستاران عزیز، به خاطر اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، و تشکر از این که مقوله ی سلامت جسمانی مردم در اولویت برنامه های دولت قرار گرفته است. شکی نیست سلامت روحی و روانی جامعه نیز از جایگاه بالایی برخورداراست. چرا که به اعتراف اکثر پزشکان؛ مشکلات روحی و عصبی؛ ریشه ی بسیاری از بیماریهاست. همه واقفیم جامعه ی معلمان و خانواده هایشان و نیز جمعیت دوازده ونیم میلیونی دانش آموزان (بدون احتساب خانواده هایشان) بیش از یک چهارم جمعیت کشور را تشکیل می دهند و عدم آرامش روحی معلمان چه لطمه ای به پرورش نسل آینده کشور می زند. لذا توجه به دغدغه های معلمین می تواند در تأمین این مقوله مؤثر واقع شود.
متن زیر                      لینک به صفحه اصلی خبر جهت درج نظرات

معجزه

یک دختر کوچک به داروخانه رفت و گفت: معجزه دارید؟
معجزه ﻣﯽ ﺧﻮﺍﯼ ﻭﺍﺳﻪ ﭼﯽ ﻋﺰﯾﺰﻡ؟ !
ﯾﻪ ﭼﯿﺰ ﺑﺪﯼ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺩﺍﺭﻩ ﺗﻮﯼ ﺳﺮ ﺩﺍﺩﺍﺵ ﮐﻮﭼﻮﻟﻮﻡ ﮔﻨﺪﻩ ﺗﺮ
ﻣﯽ ﺷﻪ !
ﺑﺎﺑﺎﻡ ﻣﯽ ﮔﻪ ﻓﻘﻂ ﻣﻌﺠﺰﻩ ﻣﯽ ﺗﻮﻧﻪ ﻧﺠﺎﺗﺶ ﺑﺪﻩ ، ﻣﻨﻢ ﻫﻤﻪ
ﭘﻮﻝ ﻫﺎﻡ ﺭﻭ ﺁﻭﺭﺩﻡ ﺗﺎ ﺍﻭﻧﻮ ﺑﺮﺍﺵ ﺑﺨﺮﻡ .
ﻋﺰﯾﺰﻡ ﺑﺒﺨﺶ ﮐﻪ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﻧﻢ ﮐﻤﮑﺖ ﮐﻨﻢ ، ﻣﺎ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﻣﻌﺠﺰﻩ
ﻧﻤﯽ ﻓﺮﻭﺷﯿﻢ.
ﭼﺸﻢ ﻫﺎﯼ ﺩﺧﺘﺮﮎ ﭘﺮ ﺍﺯ ﺍﺷﮏ ﺷﺪ ﻭ ﮔﻔﺖ :
ﻭﻟﯽ ﺍﻭﻥ ﺩﺍﺭﻩ ﻣﯽ ﻣﯿﺮﻩ ، ﺗﻮﺭﻭ ﺧﺪﺍ ﯾﻪ ﻣﻌﺠﺰﻩ ﺑﻬﻢ ﺑﺪﯾﺪ .
ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﺩﺳﺘﯽ ﻣﻮﻫﺎﯼ ﺩﺧﺘﺮ ﮐﻮﭼﻮﻟﻮ ﺭﻭ ﻧﻮﺍﺯﺵ ﮐﺮﺩ ﻭ
ﺻﺪﺍﺋﯽ ﮔﻔﺖ :
ﺑﺒﯿﻨﻢ ﭼﻘﺪﺭ ﭘﻮﻝ ﺩﺍﺭﯼ؟
ﭘﻮﻝ ﻫﺎ ﺭﻭ ﺷﻤﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ :
ﺧﺪﺍﯼ ﻣﻦ ﻋﺎﻟﯿﻪ ، ﺩﺭﺳﺖ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺧﺮﯾﺪ ﻣﻌﺠﺰﻩ ﺑﺮﺍﯼ
ﺩﺍﺩﺍﺵ ﮐﻮﭼﻮﻟﻮﺕ !
ﺑﻌﺪ ﻫﻢ ﮔﺮﻡ ﻭ ﺻﻤﯿﻤﯽ ﺩﺳﺖ ﺩﺧﺘﺮ ﺭﻭ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﮔﻔﺖ ﻣﻨﻮ
ﺑﺒﺮ ﺧﻮﻧﻪ ﺗﻮﻥ ﺗﺎ ﺑﺒﯿﻨﻢ ﻣﯽ ﺗﻮﻧﻢ ﻭﺍﺳﻪ ﺩﺍﺩﺍﺷﺖ ﻣﻌﺠﺰﻩ ﺗﻬﯿﻪ
ﮐﻨﻢ؟ !
ﺍﻭﻥ ﻣﺮﺩ ﻓﻮﻕ ﺗﺨﺼﺺ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﻣﻐﺰ ﺑﻮﺩ

ﺩﻭ ﺭﻭﺯ ﺑﻌﺪ ﻋﻤﻞ ﺑﺪﻭﻥ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻫﯿﭻ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﺍﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ
ﺷﺪ.
ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻋﻤﻞ ﻣﻘﺪﺍﺭﯼ ﭘﻮﻝ ﺧﺮﺩ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﯾﮏ ﮐﻮﺩﮎ .
ﻣﺪﺗﯽ ﺑﻌﺪ ﻫﻢ ﭘﺴﺮﮎ ﺻﺤﯿﺢ ﻭ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺑﺮﮔﺸﺖ.

دکتر ارنست گروپ رئیس سابق بیمارستان هانوفر المان .......
این خاطره رو در یک کنفرانس علمی مطرح کرد ....

و اون مرد جراح کسی نبود جز
..... پروفسور مجید سمیعی ......

سخنان بزرگان

هوش واستعداد خود را پرورش ده ولی نه ازراه مطالعه صرف بلکه به وسیله تفکر توام با عمل تمایل اکثر فضلا به مطالعه شبیه تلمبه است خالی بودن مغزها ی خودشان موجب می شود که افکارمردم دیگر را به سوی خود بکشند هر کس زیاد مطالعه کند بتدریج قدرت تفکر را از دست می دهد. (شوپنهاور)

 

حكومت طلائی آنجاست كه نتوان قوانین را با پول خرید. (برنارد شاو)

شش میم

روان شناسان اثر شش « میم » را در تربیت کودک با توجه به نیازهای روانی اش موثر می دانند:
این شش میم را هر کس در کارنامه گذشته زندگی اش دریافت کرده باشد، میم هفتمش "مــوفقیــت" است که خود به خود پدید خواهد آمد:


1. تو محبوبی
2. تو محترمی
3. تو می توانی
4. تو مهمی
5. تو مفیدی
6. تو می فهمی


اگر ما در رفتار و گفتارمان این 6 میم را به فرزندان مان انتقال دهیم میم هفتم "مــوفقیــت" خود به خود خواهد آمد؛ یعنی باتری روانی انرژی دهنده فرد شارژ خواهد شد. در آن صورت این کودک در تحصیل و زندگی و کار و... موفق خواهد شد.



برخلاف این شش میم چیزهای دیگری هم هستند که اگر پدر و مادرها انجامش بدهند، عکس این نتیجه را می گیرند و آن 7 "ت" است که گاهی انجام ندادن شان خیلی سخت است.
این 7 "ت" را هر کسی دریافت کرد، "ت" هشتمش تباهی است که انتظارش را می کشد:

1. تنبیه
2. توهین
3. تهدید
4. تحقیر
5. تبعیض
6. تنفر
7. ترس

همه افراد شکست خورده و جامعه ستیز در کارنامه گذشته و کودکی شان این "ت" ها را دارند.

دكتر مسعود غفاري
هيئت علمي دانشگاه علامه

پیام های تبریک به مناسبت اول مهر و آغاز سال تحصیلی

آغاز سال تحصیلی ،را که سرآغاز رویش و طراوت در بوستان عشق و محبت است .به تمامی همکاران ارجمند و فرهیخته و دانش آموزان جویای دانش و معرفت تبریک می گوییم .و از خداوند منان برای تمامی عزیزان توفیق روز افزون همراه با شکوفایی و سربلندی مسئلت داریم.

روابط جالب ، زیبا ، و منطقی ریاضی

۱x ۹+ ۲= ۱۱

۱۲x ۹+ ۳= ۱۱۱

۱۲۳x ۹+ ۴= ۱۱۱۱

۱۲۳۴x ۹+ ۵ = ۱۱۱۱۱

۱۲۳۴۵x ۹+ ۶= ۱۱۱۱۱۱

۱۲۳۴۵۶x ۹+ ۷= ۱۱۱۱۱۱۱

۱۲۳۴۵۶۷x ۹+ ۸ = ۱۱۱۱۱۱۱۱

۱۲۳۴۵۶۷۸x ۹+ ۹= ۱۱۱۱۱۱۱۱۱

۱۲۳۴۵۶۷۸۹x ۹+۱۰= ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱

 

۹x ۹+ ۷= ۸۸

۹۸x ۹+ ۶= ۸۸۸

۹۸۷x ۹+ ۵= ۸۸۸۸

۹۸۷۶x ۹+ ۴= ۸۸۸۸۸

۹۸۷۶۵x ۹+ ۳= ۸۸۸۸۸۸

۹۸۷۶۵۴x ۹+ ۲= ۸۸۸۸۸۸۸

۹۸۷۶۵۴۳x ۹+ ۱= ۸۸۸۸۸۸۸۸

۹۸۷۶۵۴۳۲x ۹+ ۰= ۸۸۸۸۸۸۸۸۸

چقدر باهوشی؟ تست آنلاین IQ

مسئله این نیست که من باهوش تر از دیگرانم، مسئله اینست که من برای مسائل وقت بیشتری میگذارم

"آلبرت اینشتین"

ضریب هوشی یا IQ) Intelligence Quotient)  یک نسبت است که از تقسیم سن عقلی بر سن

تقویمی ضرب در ۱۰۰ به دست میاید، IQ همان ذکاوت و هوشیاری را گویند. افرادی که ضریب

هوشی بالای ۱۳۰ دارند افراد تیز هوش و افرادی که ضریب هوشی بالاتر از ۱۵۰ دارند نابغه اند!


جالبه بدانید که باهوش ترین انسان تاریخ ویلیام جیمز سایدیس امریکایی بود که در سال ۱۸۹۸ میلادی (۱۲۷۷شمسی) به دنیا آمد. در یک سالگی نوشتن را یاد گرفت و در ۵ سالگی به ۵ زبان رایج دنیا تکلم می کرد، در ۱۱ سالگی استاد دانشگاه هاروارد بود و سر انجام در ۴۶ سالگی در سال ۱۹۴۴ میلادی دارفانی را وداع گفت.ضریب هوشی او ۲۵۰ بوده است!


غرض ازین مقدمه این بود که میخوام براتون سایتی رو بگذارم که تست IQ بصورت آنلاین میگیره و نتیجه رو هم همونجا اعلام میکنه
البته برای این تست باید برنامه فلش پلیر رو بر روی مرورگرتون نصب داشته باشید .

این تست دارای زمان هست و انصافا زمان کافی و بلکه اگه سرعت عمل داشته باشید زیادی هم هست

برای انجام تست آی کیو و کلیک کنید

ورود 

ضریب هوشی برخی از افراد مشهور:

آلبرت اینشتین: IQ=160

بتهون: IQ=165

فرانکلین: IQ=160

بیل کلینتون: IQ=137

بیل گیتس: IQ=160

پاسکال: IQ=195

بابی فیشر: IQ=187

داروین: IQ=165

چارلز دیکنز: IQ=180

آیزنهاور: IQ=122

هگل: IQ=165

گالیله: IQ=185

گری کاسپارف: IQ=190

جرج بوش پدر: IQ=98

جرج بوش پسر: IQ=125

هانس کریستین اندرسون: IQ=145

جیمز وات: IQ=165

کندی: IQ=119

گوته: IQ=210

کپلرIQ=175

للئوناردو داوینچی: IQ=220

ناپلئون: IQ=145

شارون استون: IQ=154

اسحاق نیوتون: IQ=190

ولتر: IQ= 190

انشای یک کودک فهیم: ازدواج

کودکان بیشتر  از آنچه ما فکر می کنیم می فهمند ،وعمل وکردار ما،  شخصیت ،رفتار ، وخوداگاهی آنها را شکل می دهد.نه صرفِ گفتار ما .

کلاس : دبستان
موضوع: ازدواج

هر وقت من یك كار خوب می كنم مامانم به من می گوید بزرگ كه شدی برایت یك زن خوب می گیرم.
تا به حال من پنج تا كار خوب كرده ام و مامانم قول پنج تایش را به من داده است.
حتمن ناسرادین شاه خیلی كارهای خوب می كرده كه مامانش به اندازه استادیوم آزادی برایش زن گرفته بود.
ولی من موتقدم كه اصولن انسان باید زن بگیرد تا آدم بشود!
چون بابایمان همیشه می گوید مشكلات انسان را آدم می كند.
در ازدواج تواهم خیلی مهم است یعنی دو طرف باید به هم بخورند. مثلن من و ساناز دختر خاله مان خیلی به هم می خوریم.
از لهاز فكری هم دو طرف باید به هم بخورند، ساناز چون سه سالش است هنوز فكر ندارد كه به من بخورد ولی مامانم می گوید این ساناز از تو بیشتر هالیش می شود.
در ازدواج سن و سال اصلن مهم نیست چه بسیار آدم های بزرگی بوده اند كه كارشان به تلاق كشیده شده و چه بسیار آدم های كوچكی كه نكشیده شده. مهم اشق است !
اگر اشق باشد دیگر كسی از شوهرش سكه نمی خواهد و دایی مختار هم از زندان در می آید.
من تا حالا كلی سكه جم كرده ام و می خواهم همان اول قلكم را بشكنم و همه اش را به ساناز بدهم تا بعدن به زندان نروم.
مهریه و شیر بلال هیچ كس را خوشبخت نمی كند. همین خرج های ازافی باعث می شود كه زندگی سخت بشود و سر خرج عروسی دایی مختار با پدر خانومش حرفش بشود.
دایی مختار می گفت پدر خانومش چتر باز بود.
خوب شاید حقوق چتر بازی خیلی كم بوده كه نتوانسته خرج عروسی را بدهد.
البته من و ساناز تفافق كرده ایم كه بجای شام عروسی چیپس و خلالی نمكی بدهیم. هم ارزان تر است، هم خوشمزه تر است تازه وقتی می خوری خش خش هم می كند!
اگر آدم زن خانه دار بگیرد خیلی بهتر است و گرنه آدم مجبور می شود خودش خانه بگیرد.
زن دایی مختار هم خانه دار نبود و دایی مختار مجبور شد یك زیر زمینی بگیرد. میگفت چون رهم و اجاره بالاست آنها رفته اند پایین!
اما خانوم دایی مختار هم می خواست برود بالا! حتمن از زیر زمینی می ترسید.
ساناز هم از زیر زمینی می ترسد برای همین هم برایش توی باغچه یك خانه درختی درست كردم.
اما ساناز از آن بالا افتاد و دستش شكست. از آن موقه خاله با من قهر است.
اما بعدا فهمیدم که قهر بهتر از دعواست.
آدم وقتی قهر می كند بعد آشتی می كند ولی اگر دعوا كند بعد كتك كاری می كند بعد خانومش می رود دادگاه شكایت می كند بعد می آیند دایی مختار را می برند زندان!
البته زندان آدم را مرد می كند. تازه ازدواج هم آدم را مرد می كند، اما آدم با ازدواج مرد بشود خیلی بهتر است تا برود زندان که آیا مرد بشود یا نشود! 
این بود انشای من ...



میانبرهای موجود در برنامه:word

میانبر یا (Shortcut) به کلیدهای ترکیبی در صفحه‌کلید گفته می شود که برای سرعت


بخشیدن به عمل تایپ، مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از این میانبرها عبارتند از:


Ctrl +O‌ برای باز کردن فایل ذخیره شده از قبل


Ctrl +N‌ برای ایجاد صفحه خالی جدید


Ctrl +S برای ذخیره فایل یا تغییرات آن


Ctrl +P برای چاپ کردن نوشته


Ctrl +A‌ برای انتخاب همه‌ی متن


Ctrl +D برای تغییر تنظیمات فونت


Ctrl +F برای پیدا کردن کلمه، عبارت یا جمله در متن


Ctrl +Z برای برگشتن به مرحله‌ی قبل


Ctrl +Y برای رفتن به مرحله‌ي بعد


Ctrl + C برای کپی کردن


Ctrl +V برای چسباندن (Paste‌ کردن)


Ctrl +X برای بریدن (Cut کردن)


Ctrl +W برای خروج از فایل جاری (Close کردن)


Ctrl +R برای راست چین کردن پاراگراف


Ctrl +L برای چپ چین کردن پاراگراف


Ctrl +E برای وسط چین کردن پاراگراف


Ctrl + J برای تساوی خطوط در پاراگراف


Ctrl + B‌ برای ضخیم کردن نوشته (Bold کردن)


Ctrl +I برای کج کردن نوشته (Italic کردن)


Ctrl +U برای کشیدن خط زیر نوشته (Underline کردن)


Ctrl +{ برای کوچک کردن اندازه فونت


Ctrl +} برای بزرگ کردن اندازه فونت


Ctrl +Shift سمت راست صفحه کلید، برای بردن نشانگر موس به سمت راست


Ctrl +Shift سمت چپ صفحه کلید، برای بردن نشانگر موس به سمت چپ


Alt +Shift برای تغییر زبان از انگلیسی به فارسی و برعکس 

در مقوله هوشمندسازي؛ ورود سخت افراز به مدرسه مشكلي را حل نمي كند

دكتر علي اصغر فاني در نشست صميمي خود با كارشناسان و مديران معاونت آموزش متوسطه اظهار کرد:

دكتر فاني در ارتباط با هوشمند سازي مدارس گفت: من در مطالعاتي كه در كشورهاي مختلف داشته‌ام به اين نتيجه رسيدم كه كشورهايي كه از سخت افزار وارد بحث هوشمند سازي شده‌اند، شكست خورده‌اند. متأسفانه در مقوله هوشمندسازي با يك به هم ريختگي مواجهيم و تجهيزاتي را وارد كرديم كه نه تعريفي براي آن داريم و نه تمهيد مقدماتي براي آن شده است. اگر معلم نتواند از اين سخت افزارها استفاده كند، ورود سخت افراز به مدرسه مشكلي را حل نمي كند.

ادامه نوشته

کلید هایی برای اعراب گذاری(word)(مخصوص دبیران درس عربی)


Shift+ A (فتحه)

Shift+ S (ضمه)


Shift+ D (کسره)


Shift+ Q (تنوین فتحه)


Shift+ W (تنوین ضمه)


Shift+ E (تنوین کسره)


Shift+ F (تشدید)


Shift+ B (أ)


Shift+ N (إ)


Shift+ M (ء)


Shift+Z (ة)


Shift+V (ؤ)


*توجه داشته باشید که حرف (ة) در تعداد محدودی از فونت ها (مانند Arabic Style, Tahoma,


Times New Roman, Arial, ...) فعال است.

اطلاعات عمومی ADSL

Digital Subscriber Line یا DSL به چه معناست؟

DSL به معنای خط دیجیتال مشترک است كه شیوه‌ای کم هزینه با سرعتی مطلوب برای استفاده از اینترنت است.با استفاده از خطوط تلفن معمولی می‌توان از این تکنولوژی استفاده كرد. ارتباط DSL از طریق سیم تلفن شما برقرارمی‌شود بدون این که اختلالی در ارتباطات تلفنی به وجود آید. به شرط این که مودم همیشه به خط وصل و روشن باشد، ارتباط شما با اینترنت همیشه برقرار خواهد بود. در عین حال این کار برای مکالمات تلفنی مشکلی پیش نمی‌آورد. پس از برقراری ارتباط هزینه ثابت خط   ADSL 

 به شکل ماهانه و با توجه به پهنای باند و سرویس دریافتی، محاسبه می‌شود. هزینه تلفن تنها در صورت استفاده ازتلفن محاسبه می‌شود و ربطی به استفاده از خط ADSL ندارد. سرعت تبادل دیتا در ADSL به صورت نامتقارن است. یعنی سرعت دریافت و ارسال اطلاعات برابر نخواهد بود.


ادامه نوشته

مغز شما چند سالشه؟

یک بازی که بسیار به دقت احتیاج داره.شما پس از انجام این بازی به سن مغزتون پی می برید.

ابتدا روی لینک زیر کلیک کنین.


http://flashfabrica.com/f_learning/brain/brain.html

بعد دکمه استارت رو بزنین.
بعد از یک آماده باش ۳ – ۲ - ۱ بایستی جای اعداد رو که چند لحظه نمایش داده می شه به خاطر بسپارین و روی جای اون ها به ترتیب از کم به زیاد کلیک کنین.
بعد از چند مرحله، سن مغز شما با توجه به زمان عکس العمل و درستی اون محاسبه و نمایش داده می شه.



خلاقيت

هنگامی ‌كه ناسا برنامه فرستادن فضانوردان به فضا را آغاز كرد، با مشكل كوچكی روبرو شد. آنها دریافتند كه خودكارهای موجود در فضای بدون ‌جاذبه كار نمی‌كنند. (جوهر خودكار به سمت پایین جریان نمی‌یابد و روی سطح كاغذ نمی‌ریزد.)
برای حل این مشكل آنها شركت مشاورین اندرسون را انتخاب‌كردند. تحقیقات بیش‌از یك دهه طول‌كشید، 12میلیون دلار صرف شد و در نهایت آنها خودكاری طراحی كردند كه در محیط بدون جاذبه می‌نوشت، زیر آب كار می‌كرد، روی هر سطحی حتی كریستال می‌نوشت و از دمای زیرصفر تا 300 درجه‌ سانتیگراد كار می‌كرد.

روس‌ها راه‌حل ساده‌تری داشتند: آنها از مداد استفاده كردند!


شرح حكایت
این داستان مصداقی برای مقایسه دو روش در حل مسئله است
تمركز روی مشكل(نوشتن در فضا) یا تمركز روی راه‌حل نوشتن در فضا با خودكار

ریشه یابی واژه های فارسی

 1- میزبان : میز ( مهمان ) + بان ( پسوند دارندگی)۱ = کسی که دارای مهمان است.
۲- گوسفند: گو ( جانور اهلی ) + سپند ( مقدس، پاک ) = جانور اهلی پاک ۱
*جز اول ( گو ) در واژه های گوساله و گاو نیز به کار رفته است.۱
۳ - میرزا : میر ( مخفف امیر ) + زا ( مخفف زاده) = امیر زاده
* این واژه ظاهراً از زمان تیموریان رواج یافته است در عهد قاجار هرگاه پیش از نام افراد ذکر می شد به معنای « آقا » بود مانند: میرزا جعفر و اگر بعد از نام اشخاص می آمد دلیل بر شاهزادگی بود.مانند: محمدعلی میرزا- احمد میرزا ۱

۴ - کدبانو: کد ( خانه) + بانو = بانوی خانه ۱
۵- آسمان: آس( سنگ مدور) + مان(پسوند شباهت)= فضای شبیه سنگ آس
* این تشبیه به این دلیل است که به زعم قدما آسمان مدور همچون سنگ بزرگ آسیاب است که بر فراز زمین در حال چرخش است.جزء اول این واژه را می توان در واژه های آسیاب و خراس نیز مشاهده کرد.

ادامه نوشته

تغییرات جدید 92-93 کتاب مطالعات اجتماعی متوسطه دوم

لینک دانلود . دبیرخانه راهبردی کشوری  علوم اجتماعی ،

http://ejtemai.medu.ir/ejtemai/ejtemaiDocs/notice/taghirat.rar

لغات تخصصی ویژه کتب علوم اجتماعی دبیرستان

هنجار اجتماعی (social norm) شیوه های رفتار، عمل یا اندیشه که در جامعه پذیرفته شده و فرد با فرآیند اجتماعی شدن با انها منطبق می شود. عدم رعایت آن باعث واکنش های مانند تعجب، فشار و یا الزام اجتماعی می شود.

هنجار(norm) قاعده و قانونیست که مرجع عمل است. هنجار اصل و قاعده ای است که باید رفتار را هدایت و رهبری کند.

بی هنجاری(Anomie) رفتارهای که با قواعد و هنجارهای مورد قبول جامعه مغایرت دارد، شخص  دچاربی سازمانی شخصیتی شده و متمرد و منحرف در برابر قوانین است، شرایطی که در ان هنجارها در تنازع با یکدیگرند و افراد به سختی می تواند خواسته ها و اهداف متناقص محیط اجتماعی سازگاری پدید آورند. انتظارات فرهنگی با واقعیات اجتماعی ناسازگار باشد وضع یا شرایطی که فاقد هنجار است.

ادامه نوشته

پائولو کوئلیو،دعایی که فراموش کردم

خداوندا، از شک‌های ما مراقبت کن، زیرا شک، شیوه‌ای برای نیایش است. و شک است که ما را به

رشد وا می‌دارد، چرا که وامی‌داردمان که بی‌ترس، به پاسخ‌های بی‌شمار یک پرسش بنگریم. و

خداوندا، تا این امر ممکن شود، از تصمیم‌های ما مراقبت کن، زیرا که تصمیم، شیوه‌ای برای نیایش

است. به ما شهامت ببخش، تا پس از شک، بتوانیم میان دو راه یکی را برگزینیم. که «آری» ما

همواره «آری» باشد، و «نه» ما همواره «نه». که وقتی راهی را برگزیدیم، دیگر به پشت سر

ننگریم، و نگذاریم پشیمانی، روح ما را ویران کند. و تا این امر ممکن باشد، خداوندا، از اعمال ما

مراقبت کن، زیرا عمل، شیوه‌ای برای نیایش است. کاری کن تا نان روزانه‌ی ما، بهترین ثمره‌ای باشد

که درون خویش داریم. تا این امر ممکن باشد، خداوندا، همواره به ما شیفتگی ببخش، زیرا شیفتگی، شیوه‌ای برای نیایش است. شیفتگی است که ما را تا آسمان و تا زمین می‌برد، تا بزرگ‌سالان و

کودکان، و به ما می‌گوید که آرزو مهم است و سزاوار تلاش ما. شیفتگی است که به ما می‌باوراند

که همه چیز ممکن است، اگر به آن‌چه می‌کنیم، کاملاً متعهد باشیم. و تا این امر ممکن باشد،

پروردگارا، از زندگی ما مراقبت کن، زیرا زندگی یگانه راهی است که برای تجلی معجزه‌ی تو داریم.

که زمین، همچنان بذر را به گندم تبدیل کند، و ما همچنان گندم را به نان. و این ممکن است، تنها اگر

عشق بورزیم، هرگز تنها نمانیم. همراهی‌ات را همواره ارزانی ما کن، و همراهی کن مردان و زنانی

را که شک دارند، عمل می‌کنند، رؤیا می‌بینند، شیفته‌اند، و زندگی می‌کنند، به گونه‌ای که انگار هر

روزشان، سراسر وقف جلال توست. »