آقای احمدی و مسائل پیچیده آموزش و پرورش

آقای علی احمدی با رای اعتماد مجلس، رئیس آموزش و پرورش شد. اما مسئله قابل توجه این بود که فرهنگیان هیچ واکنش مثبتی در مقابل آن نشان نداند و گویا هیچ اتفاقی نیفتاده است. و این پیام زیادی، هم برای آقای احمدی و هم آقای احمدی نژاد دارد.

حقیقت این است که فرهنگیان در طول سالهای گذشته در این رابطه به قدر کافی هم تجربه کسب کرده و هم  ناامید شده اند و این مسئله را به خوبی میدانند که آوردن امثال آقای احمدی با شعار های کهنه، هیچ کمکی به بهبود وضعیت و تحول فرهنگی و اقتصادی آموزش و پرورش نخواهد کرد. چون آموزش و پرورش بسیار گسترده، پیچیده و با مسائل بغرنجی دست به گریبان است که امثال آقای احمدی  نمی توانند کاری از پیش ببرند.

متاسفانه علیرغم و جود نیروهای بسیار کارامد در آموزش و پرورش، آقای احمدی نژاد برای وزارت سراغ نیروهایی رفته اند که تعجب فرهنگیان را بر انگیخته است. علاوه بر آن وزرای آموزش و پرورش همیشه نسبت به وزرای دیگر ضعیف ترین بوده است.

به نظر میرسد که مسئولین و برنامه ریزان آموزش و پرورش به معلمین و خواسته های آنها توجهی ندارند و آنها را به حاشیه رانده اند و فکر میکنند میتوانند بدون اعمال نظر معلمین کاری از پیش ببرند. و معلمین هم به این قضیه پی برده اند و تمایل به مخالفت در آن به انحاء مختلف شکل گرفته است.

اگر آقای وزیر در جمع آزادانه معلمین دست به سخنرانی بزند مخالفت معلمین را خواهد دید. همچنان که در سفر هیئت دولت به استان بوشهر در شهر دیلم معلمین سالن سخنرانی آقای احمدی را به علت سخنان نسنجیده ترک کردند. و با وساطت برخی از مسولین برگشتند.

آقای احمدی در قسمتی از این سخنرانی گفت، «ای تاسف‌است که‌من به هر جای کشور که سفر می‌کنم، فقط مشکلات مالی و نیازمندی فرهنگیان مطرح می‌شود وحتی یک کلمه از رسالت فرهنگی آموزش و پرورش گفته نمی‌شود. همچنین گفت: گفت: وای به حال دانش آموزانی که معلمانی با چنین روحیه‌ای می‌خواهند آنها را تعلیم و تربیت دهند. ».

ما معتقد هستیم، هر تحولی در آموزش و پرورش بدون توجه حقیقی و ذاتی به خواسته ها و انتظارات معلمین در زمینه های فرهنگی و اقتصادی و معیشتی و برنامه ها و غیره، به نتییجه مطلوب نخواهد رسید. بلکه مخالفت و کارشکنی های آنها را به دنبال خواهد داشت. امیدواریم که معلمین خود، منشا تحول در آموزش و پرورش شوند.

نظرات 4 + ارسال نظر
مهرگان دوشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 08:45 ق.ظ http://www.maslub.blog fa.com

این و اون فرق نداره فاجعه در اموزش و پرورش در حال رخ دادن است.

سخن مشترک دوشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:51 ب.ظ http://sokhan-moshtarak1.blogfa.com/

همکارگرامی
سخن مشترک فیلتر شد
سکوت آب میتواند خشکی باشد و فریادعطش
سکوت گندم میتواند گرسنگی باشد و غریو پیروزمند قطحی
همچنان که سکوت آفتاب ظلمات است
و اما سکوت آدمی فقدان جهان و خدااست
غریو را تو تصور کن
تصور کن
تمامی الفاظ خودمان را در اختیار داشتیم و آن نگفتیم
که به کار آید چرا که تنها یک سخن در میانه نبود حق ما را برسمیت بشناسید
!
لطفا آدرس جدید سخن مشترک را لینک کنید
http://sokhan-moshtarak1.blogfa.com/
سخن مشترک

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 08:02 ب.ظ

آقای وزیر چرابیشتر وبلاگ ها وسایت های مربوط به معلمان فیلتر شده است؟ مگر آنها چه میگویند؟

معلم پنج‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 08:23 ب.ظ

آقای احمدی درست میگویند این همه معلم اشتباه میکنند که از مشکلات مالی خودشان صحبت میکنند. حتما یک اشتباهی پیش آمده شما ببخشید. بله وای به حال دانش آموزانی که آموزش و پرورش مملکت آنها اینطوری معلم نگه داشته و وزیر آن هم اینچنین میگوید. انشاء ا... یک نفر در آینده از آسمان میآید و بچه های مسلمان این مملکت را تعلیم و تربیت میدهد تا شب ها از ماهواره و دسش و اینترنت فیلم نگاه نکنند و درس های عالی نیاموزند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد