مـــــاده اسرار آمیز ترین چیز

ماده اسرار آمیز ترین و مبهم ترین چیز هاست. همین ماده ای که ما هم از آن تشکیل شده ایم. همین ماده ای که انفجار های اتمی هم از ماهیت آن است. ببینید این ماده در درون ستارگان چکار میکند.

طبق گفته ملاصدرا بزرگترین فیلسوف اسلامی قرن یازده روح انسان هم طی حرکت ذاتی و جوهری همین ماده شکل گرفته است. بر خلاف پیشینیان وی که میگفتند روح قبل از خلقت بدن وجود داشته است. ماده ای که روح از آن شکل میگیرد و عمر ابدی پیدا میکند.

تمام هستی از ماده شکل گرفته است. و ماده مسئول تمام اتفاقات است. آنقدر گیج کننده است که هنوز دانشمندان نتوانسته اند در عمق میکروسکوپی آن تصور روشنی به دست آورند. میکانیک کوانتوم عمق پیچیدگی ماده را به ما نشان میدهد. و گویا ماده موج است و ممکن است آنچه که ما مبینیم حقیقتا گونه ای دیگر باشد. گفته میشود فضای خالی هم ممکن است بخشی از ماده باشد.

ماده در عمق وجود خود مبهم و قرین نابودی است. و طبق کشفیات ملاصدرا و با استفاده از آیه قرآن کریم، میفرماید که ماده در آن واحد نابود و سپس به وجود می آید. و گویا ما در هر ثانیه میلیونها بار شاهد مرگ و زندگی ماده هستیم و تداوم چنین چیزی ثبات را به ما مینمایاند.

شما خود کاری را به دست بگیرید خود کاری که در دستان شما رام است و میتوانید با آن هر کاری را از جمله نوشتن را انجام دهید. این خود کار از ماد تشکیل یافته است اما آیا میدانید که این خود کار در دستان شما چقدر می تواند خطرناک باشد؟ و حتی شما را به کام مرگ فرو ببرد. اگر بدانید که این خود کار در دستان شما امواج الترومغناطیسی پخش میکند. و اگر به اندازه زیاد حرارت ببیند و امواج گاما پخش کند و یا به عبارتی انرژی درون آن آزاد شود میتواند نه تنها شما را از بین ببرد بلکه اطراف شما را هم نابود کند. ما باید بسیار خوشحال باشیم که در جایی زندگی میکنیم که ماده چهره آرام خود را به ما نشان میدهد.

 به اطراف خود نگاه کنید تنوع و گوناگونی را ببینید زیبائی ها و زشتی ها را تماشا کنید. به حیوانات و گیاهان نظاره کنید و به آسمان که پیچیده گیهای آن همه را عاجز کرده است و به سیاهچاله هایی که منطق انسان آنجا از کار میافتد همه اینها از آثار ماده است با دانستن بخشی از این حقایق است که ما ماده را بسیار اسرار آمیز درک میکنیم.  

نظرات 1 + ارسال نظر
انسان خالق خدا پنج‌شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 07:48 ق.ظ http://ensankhoda.blogfa.com

سلام به من هم سری بزنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد