مشکلات جنسی در جامعه ما (۲)

مدتهاست که مسائل و مشکلات جنسی توجه عده ای از بزرگان و صاحبنظران را به خود جلب نموده است. و آنها بر آن شده اند که به طریقی مشکلات و محرومیت های جنسی را حل کنند اما اراده هایی نیز به بهانه گسترش فساد در جامعه به شدت با آن مخالفت میکنند.

 اظهار نظر اخیر وزیر کشور که گفته بود« ما نباید از ترویج ازدواج موقت جوانان در جامعه که حکم خدا می باشد پروا داشته باشیم و این مساله باید با جسارت در کشور ترویج شود ... اسلام نسبت به جوان 15 ساله ای که خداوند شهوت را در وجود او قرار داده بی تفاوت نیست و با توجه به واقعیت های موجود در روابط نادرست میان پسر و دختر در جامعه، نباید از کنار این مساله چشم بسته بگذریم، بلکه باید برای ارضای میل جنسی جوانانی که امکان ازدواج ندارند، فکری شود و..» مخالفت های گسترده ای را به دنبال داشته است.

همچنین 16 سال پیش آقای هاشمی رفسنجانی با مایه گذاشتن از آبروی خویش، شجاعانه بحث ازدواج موقت را مطرح کردند، اما جامعه آن روز روی خوش نشان نداد، شاید اگر جامعه آن روز، انواع مفاسد و انحرافات اجتماعی امروز را می دید، اجازه می داد که راه حل متروک شرع احیا شود...

دین اسلام برای حل مشکلات و محرومیت های جنسی نه تنها توصیه نموده است که ازدواج کنید بلکه ازدواج موقت را مطرح نموده است. آیه 24 سوره نساء معروف به آیه ازدواج موقت است. اما عمر در زمان خود با ساختن توجیهاتی آن را لغو کرد اما علیرغم این مسئله همچنان توسط ائمه شیعه تبلیغ شده است. على علیه السلام فرمود است : اگر عمر , ازدواج موقت را نهى نکرده بود، جز انسانهاى بدبخت کسى به زنا دست نمیزد. همچنین امام صادق علیه السلام فرموده است: هر کس ازدواج موقت را حلال نشمرد از ما نیست.

گروهی از افراد به اصطلاح باسواد (شاید متحجر) در جامعه به ازدواج موقت تنگ نظرانه نگاه میکنند و هنگام رسیدن به آیه ازدواج موقت، نزدیک است که آن را مثل عمر لغو کنند اما رویشان نمی شود.

همچنین برخی از سیاسیون و سکولارها و مدافعان زنان شوهر دار با ازدواج موقت مخالفت میکنند.

برای اطلاعت بیشتر از لینک های (لینک دونی)سمت چپ استفاده کنید. همچنین از این لینک.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد