مشکلات جنسی در جامعه ما (۱)

نگاهی به حوادث روزنامه ها  نشان میدهد که بیشتر آنها ریشه جنسی دارد و این مسئله انسان را واقعا متحیر میکند البته ممکن است جای هیچ حیرتی هم نداشته باشد اگر به این مسئله فکر کنیم که امروزه مشکلات جنسی در جامعه ما آسیب های زیادی به قشر جوان خصوصا در بین مردان وارد میآورد. و به نظر میرسه  که روز به روز هم آثار این مشکلات در جامعه زیاد به چشم میخورد.

برخی از جامعه شناسان غرب ادعا میکنند که جوامع غربی هنگامی پیشرفت کردند که به بسیاری از عقده های جنسی پاسخ داده شد و آزادی جنسی در آن کشورها رایج شد. این مسئله میتواند برای ما جای تامل باشد.

امروزه در مدارس شاهد هستیم که بسیاری از نوجوانان  هم زمان با رسیدن به سن بلوغ به شدت در مسائل درسی خود تنزل پیدا میکنند و بیشتر اوقات خود را صرف مسائل جنسی میکنند و بعضا از ادامه تحصیل باز میمانند و در خیابانها و جلو مدارس دخترانه پرسه میزنند حتی برخی از آنها به ناهنجاریهای شدید جنسی مبتلا میشوند. به تبع آن به ناهنجاریهای دیگری هم سوق داده میشوند.

 شاید گفته شود که این شرایط نوجوانی است چیز غیر طبیعی وجود ندارد. اما ما وجود شرایط فیزیولوژیکی و افزایش فعالیتهای جنسی و ترشح هورمونها جنسی، ناشی از این دوران را قبول داریم ولی این به این معنا نیست که این فعالیتها آنقدر افراطی باشد که رشد طبیعی نوجوان را در ابعاد دیگر از او سلب کند. و او را وادار سازد که بیشتر انرژی خود را صرف رسیدن به تمایلات جنسی خود کند. و مانعی برای ادامه تحصیل او باشد این چیزی است که در مدارس، بسیاری از افراد به آن مبتلا شده اند. گویا نیروی تحرک بخش جنسی بسیار قوی تر شده است.

ای کاش این مسئله به نوجوانان مجرد محدود میشد. ولی متاسفانه بسیاری از افراد جوان و میانسال متاهل هم، دچار مشکلات و کمبود های جنسی هستند. حوادث و سرکشی ها و جنایت های جنسی هم عمدتا توسط این گروه انجام می شود. که انسان بعضا از خواندن آنها در روزنامه ها به وحشت میافتد. شما حتما از رانندگانی که ساعتها در خیابانها  به دنبال سوار کردن خانمی پرسه میزنند خبر دارید. چرا؟

 آیا این مسئله طبیعی است یا غیر طبیعی؟ یا عقده عمیق جنسی در مردان ما وجود دارد که اینها نمودی از آن است؟

به نظر میرسد که مشکلات جنسی در بین مردان جامعه ما بیشتر از خانم هاست و آن، هم مربوط به تفاوت بروز رفتارهای جنسی بین آقا و خانم و هم گسترش فراوانی استعمال مواد مخدر در بین مردان و هم وجود مشکلات روانی پنهان که توجه مردان را به سوی مسائل جنسی میکشاند. شاید یک علت اساسی دیگر هم افزایش تحریک پذیری جنسی از طریق محیط است مثل: ماهواره، اینترنت، موبایل و غیره.

 برخی نیز مربوط ویژگیهای جنسی زنان است که مردان را در تنگنا قرار میدهد:

1- عادات ماهانه در زنان- ممکن است تا 8 روز هم طول بکشد.

2- بیماریهای تناسلی در زنان بیشتر از مردان به چشم میخورد.

3- بیشتر زنان بعد از 45 سال از نظر جنسی افت پیدا میکنند. اما برخی از مردان تا 90 سالی نیز از نظر جنسی آمادگی دارند.

4- تمایلات جنسی مردان تحریک پذیری زود هنگامی دارد.

5- ...

شاید در پی چنین واقعیاتی است که ازدواج موقت و تعدد زوجات در دین اسلام آمده است.
نظرات 1 + ارسال نظر
نسرین یکشنبه 18 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 04:55 ب.ظ http://www.avrilmalos.blogfa.com

خیلی وابلاگ خوبی داری و من خیلی تونستم استفاده ببرم مرسی منتظرم برام emil بزنی عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد