بیگ بنگ

در حالی که گفته میشود جهان بر اثر یک انفجار بزرگ (big bang) بوجود آمده است دانشمندان سعی میکنند بسیاری از معماهای کیهان را بر اساس این نظریه توجیه و تفسیر نمایند. و گویا اصرار بر درستی این نظریه باعث شده آنها نتوانند پاسخهای روشنی برای بسیاری از این معماها پیدا کنند. به عنوان مثال: آیا جهان باز است یا بسته؟ جرم گمشده چیست؟ چرا ما فقط از یک درصد ماده هستی اطلاع داریم. اینها سوالاتی هستند که گرچه تلاشهای زیادی برای پاسخ دادن به آنها صورت گرفته است. اما حقیقتا جواب آنها تاکنون لاینحل باقی مانده است.

 این درحالی است که پاسخ بسیاری از این معماها در نهج البلاغه و قرآن کریم آمده است. حضرت علی(ع) در خطبه اول نهج البلاغه بیان فرموده است که جهان بر اثر دو انفجار ذاتا متفاوت با فاصله زمانی بوجود آمده است. به این صورت که انفجار اول ماده و فضا را شکل داده است و انفجار دوم باعث تحریک ماده و گسترش آن شده است. بنابراین اعتقاد به یک انفجار، آنگونه که دانشمندان می گویند می تواند برای پیشرفت علم کیهان شناسی بسیار گمراه کننده باشد.

 از طرف دیگر دهها آیه آشکارا به ما گوشزد می کنند که جهان ما یک جهان بسته است  و روز قیامت جهان از انبساط باز ایستاده و منقبض خواهد شد. واقعیتی که تا کنون علم از پاسخ دادن به آن عاجز مانده است. چون بیش از 90 درصد ماده از تیر رس ما خارج است و ما نمی دانیم آن ماده واقعا وجود دارد یا خیر؟ بنابراین ناچار باید اعتقاد به انبساط جهان تا ابد باشیم، چیزی که بر خلاف قرآن مجید است.

 از نظر قرآن کریم ماده جهان آنقدر زیاد است که بتواند جهان را منقبض سازد. چون قرآن هفت آسمان را مطرح می کند. و میفرماید آنچه که شما مشاهده میکنید آسمان اول است.(فصلت12، ملک 5 ). اما ما از آسمانهای دیگر اطلاعی نداریم. شاید شش آسمان دیگر همان جرم گمشده باشد.

همچنین قرآن کریم در آیات متعددی از برگشت جهان به نقطه آغازین سخن گفته است. و این به طور ضمنی به ما پیام انبساط جهان را میدهد. گرچه جریان انبساط در آیه مبارکه (ذاریات47) آمده است. از طرفی معاد هم جزء اصول دین ماست. توجه به معنای آن برای ما در این رابطه عبرت انگیز است.

نظرات 2 + ارسال نظر
سید چهارشنبه 25 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 12:17 ب.ظ http://www.aghasi5.blogfa.com

سلام
دوست گرامی اگه لطف کنید ومنو راهنمایی کنید ممنون میشم دختر من کلاس چهارم درس می خونه ودر درس املا
ضعیفه البته در درس ریاضی هم کند عمل میکنه ولی گاهی
کلمات سخت کتاب را با یکبار دیدن به خاطرمی سپاره ودرست
املا می کنه وکلمات راحت وپیش پا افتاده رو غلط می نویسه
گاهی آنقدر سریع مطلبی را حفظ می کنه که من تعجب می کنم و گاهی سر در گم وکند پیش میره لطفا اگه زحمتی نیست به طور خصوصی در وبلاگم منو راهنمایی کنید.ممنونم

سارا سه‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:40 ب.ظ

سلام از کتاب اختلالات دبکته نویسی آقای تبربزی استفاده کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد