سودمندی آموزش گروهی دانش آموزان در کاهش اضطراب امتحان

آموزش گروهی دانش آموزان در کاهش اضطراب آنان در امتحان تاثیر چشمگیری دارد.

به گزارش شبکه خبر سه تن از پژوهشگران بخش روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تأثیر آموزش گروهی را با روش های شناختی-رفتاری بر کاهش اضطراب امتحان ۶۰ دانش آموز دوره پیش دانشگاهی بررسی کردند.

افراد مورد بررسی در ۱۰ جلسه گروه درمانی شامل آموزش آرامش عضلانی و شناخت درمانی رویارویی با استرس شرکت کردند.

برپایه این بررسی که مشروح آن در مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران منتشر شد، آموزش گروهی با روش های شناختی- رفتاری، اضطراب امتحان دانش آموزان را تا حد یک سوم میزان اولیه کاهش می دهد .

این بررسی همچنین نشان می دهد، آموزش گروهی، اضطراب دختران را بیش از پسران کاهش می دهد و در افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان تأثیر چشمگیری دارد.

اضطراب امتحان نوعی اضطراب وابسته به موقعیت است که ممکن است باعث کاهش درخور توجه توانایی افراد هنگام امتحان شود.