تضعیف نقش پدران در تعلیم و تربیت

امروزه بسیاری از پدران به بهانه های مختلف، تحصیل و تربیت فرزندان خود را دنبال نمی کنند. برخی از آنها حتی نمی دانند که فرزندان آنها در کدام مدرسه درس می خواند. زمانی که مدارس برای اولیاء کلاس های توجیهی یا آموزش خانواده دایر می کند بیش از 80 درصد حاضرین مادران هستند. تضعیف نقش پدران در تعلیم و تربیت فرزندان انسان را متحیر می شود البته این هم عوامل مربوط به خود دارد که در جای خود قابل بررسی است. اما سپردن همه مسئوایت در خانواده به مادر اشتباه بزرگی است مادر بدون پدر چگونه می تواند این همه مسئولیت های گسترده را در خانواده بدوش بگیرد؟ و چگونه مادرها بدون کمک پدرها می توانند فرزندان خود را به خوبی تربیت کنند؟ 

متاسفانه بیشتر مادران جامعه ی ما سعی می کنند که نقاط ضعف فرزندان خود را از پدران مخفی نگه دارند برخی از پدران هم از این مسئله راضی به نظر می رسند چون فکر می کنند که این مسئله می تواند حربه ای باشد که مادران از آن برای رسوایی و تهدید فرزندان خود استفاده نمایند. حربه ای که به خیال آنها می تواند در تربیت و پیشرفت تحصیلی فرزندان کار ساز باشد. اما نمیدانند که همین امر موجب دور شدن هر چه بیشتر فرزند از پدر می شود. این بازی مادر و فرزند در نهایت فرزندان را قربانی خواهد کرد .

حقیقت این است که نقش پدران و مادران در تربیت فرزندان مکمل یکدیگرند. عشق و احساسات مادرانه و تعقل پدرانه است که می تواند فرزندان را سعادتمند گرداند.این مهم هم میسر نخواهد شد مگر اینکه پدر و مادر باهم هماهنگ باشند.

یک پدر خوب پدری است که زمانی را اختصاص به ارتباط با فرزندان خود بدهد و با آنها در زمینه های مختلف صحبت نماید و مسائل انضباطی و درسی آنها را به صورت منطقی و همراه با عطوفت و مهربانی دنبال نماید و با مدرسه ارتباط داشته باشد و همه مسئولیت ها را گردن مادر نیاندازد. 

www.classro.blogsky.com

نظرات 6 + ارسال نظر
افروز سه‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:07 ب.ظ http://adelafrooz.blogfa.com

سلام وبلاگ خوب همراه با مطالب جالب امیدوارم موفق باشی
به وبلاگ من هم سری بزن ممنون[قلب]

بهادری سه‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:49 ب.ظ http://m-elahiye.blogfa.com/

سلام
مسئله ای که در این مقاله به ان پرداخته اید مسئله و مشکل اکثر خانواده های ایرانیه . نقش و تاثیر پدر به خصوص در تربیت پسر انکار ناپذیره ، فرزندان پسر نیاز به الگو دارند ، جای تاسفه که این نقش گمرنگ بشه و به بهانه های واهی بین پدر و پسر فاصله ایجاد بشه
شاید این دسته از مادران فکر می کنند وظیفه ی پدر در خانواده فقط و فقط تامین معیشت خانواده ست .... شاید هم تصور می کنند با به عهده گرفتن مسئولیت ها و وظایف همسران دارند ایثار و فداکاری می کنند !
پدر و مادر دو بال هستند برای پرواز فرزندان . همین طور که شما نوشتید عشق و احساسات مادرانه و تعقل پدرانه در کنار هم می تونه باعث خوشبختی و سعادت فرزندان بشه .
با تشکر و سپاس از شما همکار محترم
شاد و سلامت و سربلند باشید .

انجمن فرزانگان کویر سه‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:07 ب.ظ http://farzanegan-kd.blogfa.com

با سلام

از عبادت ها کدام فاضل تر است ؟


گفت:..........

انجمن فرزانگان کویر

محمدی چهارشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:52 ب.ظ http://darsomashgh1.blogsky.com

سلام
مطلب خوب و قابل استفاده ای بود همکار عزیز

سایت میگنا جمعه 15 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:40 ب.ظ http://migna.ir

با سلام و تشکر از مطالب خوبتان .... آیا مایلید با سایت ما همکاری نمائید. لطفا با عضویت در آن اعلام امادگی نمائید . در ضمن در صورت امکان لوگوی سایت را در وبلاگ زیبایتان قرار دهید لطفا ... میگنا توسط معلمان تهران اداره می شود. باتشکر

[ بدون نام ] جمعه 22 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:29 ق.ظ http://farzanegan-kd.blogfa.com

با سلام
دوستی به در خانه ی یاری رفت ودر خانه ی او را زد.....

جمله ما و من به پیش او نهید

ملک ،ملک اوست ،ملک او را دهید

ماه رمضان ماه از خود رهیدن و به نور رسیدن برشما مبارک باد


انجمن فرزانگان کویر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد