چگونه دانش آموزان را به یادگیری تشویق کنیم؟

ترجمه از سایت http://www.ehow.com

تشویق دانش آموزان به فراگیری و رسیدن آنها به سطوح بالاتر چالشی برای بسیاری از معلمان تبدیل شده است. معلمانی که آموختن را تشویق می کنند،(هدف آنها) تربیت افرادی است که بهتر تحصیل کنند و برای آینده آماده شوند. برای تشویق یک دانش آموز برای یادگیری، معلمان باید وقت اضافه صرف کنند و هر دو(دانش آموز و معلم) در داخل و خارج از کلاس تلاش کنند.

 در ادامه به نحوه تشویق دانش آموزان برای یادگیری می پردازیم. 
دستورالعمل ها 
گام اول: 
انتظارات بالایی را برای دانش آموزان تنظیم کنید. انتظارات معلمان دانش آموزان را برای رسیدن به موفقیت تحت فشار قرار می دهد. آنچه که از دانش آموزان انتظار دارید در ابتدای سال به آنها بگوئید. اهدافتان را از طریق نوشتن و آویختن در کلاس به آنها اعلام کنید. 
گام دوم:
روشهای آموزشی خود را زمان به زمان تغییر دهید. دانشجویان بهترین پاسخ را به یک طیف گسترده ای از روشهای تدریس از خود نشان می دهند. تغییر روشی که شما ارائه می دهید سخنرانی ، نمایش ها ، یادگیری مشارکتی و یادگیری اکتشافی است. این کمک می کند تا علاقه و توجه دانش آموزان در طول کلاس حفظ شود. 
گام سوم: 
ازعلاقه شخصی دانش آموزان برای توضیح یک ایده استفاده کنید. به دانش آموزان توجه کنید و در مورد موضوعاتی که آنها را تحریک می کند یادداشت بردارید. 
فعالیت هایی را طرح ریزی کنید که اهداف تدریس شما را با علاقه مندی های آنها ( دانش آموزان ) مرتبط سازد.
گام چهارم:
به دانش آموزان یاد دهید تا به کارهای کلاسی و زندگی خصوصیشان اهداف تنظیم کنند. این مهارت به آنها درکلاس و در مدرسه و در آینده شغلی شان کمک می کند.دانش آموزانی که دارای هدف خوب، تنظیم زمان مهارت های توسعه عالی، مدیریت و مهرتهای سازمانی دارند.
گام پنجم: 
آنچه که دانش آموزان در حال حاضر باید در مورد موضوع بدانند ارزیابی کنید. قبل از شروع آموزش در مورد یک موضوع ، جلسه را با یک پرسش و پاسخ در مورد موضوع شروع کنید. آنچه که شما از جلسه کلاس فهمیدید برای تعیین نقطه شروع کلاس بکار ببندید. 
در حال آموزش ، به دانش آموزانتان نگاه کنید اگر آنها بی حوصله بودند یا اشتباه داشتند سئوالاتی را برای سنجش از آنها بپرسید. اگر آنها اطلاعات را فهمیدند. اطلاعات مشکل و پیچیده را برای دانش آموزانیکه موضوع را درک نکرده اند، مرور کنید.
گام ششم: 
تکالیف کلاسی و آزمونها را در یک شیوه به موقع درجه بندی کنید. برای دانش آموزان فرصت تلاش بیشتری را بدهید، تا آنها به مرور مقالات ونوشته ها و تصحیح اشتباهات خود قبل از آزمون اصلی بپردازند. 
به دانش آموزانی که خوب کار کردند تبریک بگوئید و آنهائیکه در حد استانداردها نبودند تشویق کنید. تکالیف کلاسی دانش آموزان را مورد انتقاد و نکوهش قرار ندهید.


نظرات 4 + ارسال نظر
بابا آب داد سه‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:52 ب.ظ http://www.babaabdad.blogfa.com/

سلام همکار عزیز
بسیار عاااااااالی بود
شاد باشید
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]

بابا آب داد سه‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:13 ب.ظ http://www.babaabdad.blogfa.com/

سلام دوست عزیز
استفاده کردم عالی و مفید بود
موفق باشید
[گل][گل][گل][گل][گل]

معلم راهنما چهارشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:15 ق.ظ http://rahnamamoalem.blogfa.com/

سلام همکار خوبم مطلب های وب را تا حدودی خواندم بسار ارزشمند وپر محتوا بود از این که در عصر سرعت و دوران به کارهای علمی آموزشی می پردازید متشکرم موفق و شاد باشید

رضایی شنبه 17 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:29 ب.ظ http://yourtejarat.com/market.aspx?rgm=HZ361609&p_id=1885

نرم افزار ثبت حضور و غیاب دانش آموزان
قیمت: 700,000 ریال
http://yourtejarat.com/market.aspx?rgm=HZ361609&p_id=1885
مزایا: 1- استفاده و کاربرد بسیار آسان 2- امکان بازیابی و ذخیره اسامی دانش آموزان از روی سیستم بکفا 3- امکان انتخاب نام ونام خانوادگی از کادر مربوطه 4- امکان تایپ مستقیم نام ونام خانوادگی دانش آموز 5- امکان ثبت وضعیت انضباطی دانش آموز در طول سال تحصیلی 6- امکان ثبت تعداد دفعات ملاقات اولیا با معلمان هرپایه

7- امکان ثبت تعداد دفعات احضار اولیا به آموزشگاه 8- امکان ساخت گزارش کلی غیبت دانش آموزان به تفکیک هر پایه 9- امکان ساخت گزارش غیبت فردی دانش آموزان به تفکیک هر پایه 10- امکان ساخت گزارش کلی دفتر انضباطی دانش آموزان به تفکیک هر پایه 11- امکان ساخت گزارش وضعیت انضباطی فردی دانش آموزان به تفکیک هر پایه 12- امکان ساخت گزارش کلی احضار ولی دانش آموزان به تفکیک هر پایه 13- امکان ساخت گزارش فردی احضار ولی دانش آموزان به تفکیک هر پایه

14- امکان تماس با منزل دانش آموز از طریق رایانه به صورت اتوماتیک و پاسخگویی از طریق تلفن عادی 15- امکان تهیه پشتیبان از امور انجام شده در پایان همان روز یا به صورت دوره ای به تفکیک هر پایه با فرمتهای دلخواه شما 16- امکان اعمال تغییرات بوسیله کارشناسان ما بر اساس نیاز های شما 17- قابل استفاده در تمامی مقاطع تحصیلی(ابتدایی – راهنمایی – متوسطه – پیش دانشگاهی – آموزش عالی ) 18- امکان جستجو براساس مشخصات دانش آموزان 19- امکان درج تصاویر تک تک دانش آموزان در هر فرم
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد